Bloggare för världen


Bild: Bloggare för Världen

Blev tipsad av Wysteriia om den här insamlingen till Barncancerfonden.
En insamling som startades av tre tjejer och som riktar sig mot alla bloggare. Vi är så många och vi kan hjälpa till!
Skänk du också, om så bara 10:-.

Insamlingen hittar du här.



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Isabell skrev:

Svar: Yes, inte mycket att se på men då blir det ju mindre att hålla reda på ;)



Ja, jag hittade på en del saker när jag var yngre så det är möjligt :P

Oj, jag har aldrig sett exorcisten men jag vet att robin williams inte är med i den i alla fall :P

2008-12-17 @ 09:04:54
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Micaela skrev:

Haha oj, förra kommentaren blev inte klar x)



Vad spännande :D Can't wait ! :)

Jaa precis, det får man väl hoppas att det inte är ;o



Riktigt riktigt farliga .. ;)

Ikväll ska vi ha en slags spelning på en tjejkväll för tjejer som vill hålla på med musik :)

Själv då? :D

Kraam

2008-12-17 @ 09:48:41
URL: http://micaelabergne.blogg.se/
Miss Borderline skrev:

Va bra att du vågar stå på dig och protestera och kämpa!

Sen var det väl så att vi som var unga på 80-talet inte hade så mkt att protestera mot, VI hade det ju bra.....sen att det inte va bra i fattiga länder tänkte vi väl inte så mkt på förrän Band Aid kom kanske.



Ja jag tycker bara världen blir värre och värre så nog finns det mkt att kämpa mot (och för) både här hemma och utomlands! Man undrar ju hur dom styrande tänker när det tex snackas om arbetskrafstinvandring (tanken är väl främst från andra europeiska länder då kan man tänka) när det redan finns så många invandrare i Sverige som vill men inte kan få jobb pga sina namn tex. Eller att vi överproducerar mat i väst och slänger tonvis av tjänlig mat dagligen medan en stor del av jordens befolkning svälter! Eller att allmännyttan säljs ut så att tex inte unga kan få bostad. Att unga inte kommer in på arbetsmarknaden, för att få arbete ska man ha arbetslivserfarnehet, men hur ska man få det om man aldrig FÅR nåt jobb?! Osv osv i all oändlighet :(



Nä, det behövs verkligen komma till förändringar både här och i världen och jag tror att många unga idag är less på hur illa behandlade dom blir och hur galet min och förra generationen som sitter på makten styr vårt och andra länder!

Jag blir så förbannad när jag hör/läser om folk i min ålder som tex kallat husockupanterna för bortskämda medelklassungar. Tror faktiskt det är MIN BORTSKÄMDA generation som uttrycker sig så i högre grad än våra föräldrar och ännu äldre personer. Själv blir jag jätteglad över sådana initiativ, det ger hopp om framtiden!



Ha en go dag!!



/ Missen:)

2008-12-17 @ 11:22:27
URL: http://jonna2.blogspot.com/
angelica skrev:

Det är riktigt skönt att vara klar med julklapparna! :)



jag har en muskelskada i axeln som de behandlar med akupunktur, men jag har bara försämrats. tyvärr.



ja jag ska inte göra så mycket idag, vila för nu har jag ont efter besöket hos sjukgymnasten. ut på långpromenad med vovven :)

2008-12-17 @ 11:57:19
URL: http://wippzi.blogg.se/
angelica skrev:

Försäkringskassan är inte kloka. Ser tyvärr inte ljust ut. har inte fått pengar sen i augusti månad.



jepp jag slipper trängas. jag hatar när det är långa köer. jag har inte tålamod till sånt.

vet du vad du ska köpa för julklappar till dina nära och kära?

kramar

2008-12-17 @ 12:39:56
URL: http://wippzi.blogg.se/
angelica skrev:

Ja snacka inte om det. så har man vinterjacka och halsduk och sånt för att det är skitkallt ute och sen står man och svettas som en gnu i kön och man känner sig så ofräsch ;)

jodå jag kom vad jag skulle köpa till alla.

pojkvännen var svårast. ;)



2008-12-17 @ 16:02:53
URL: http://wippzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: