Trötter

Jag sitter här framför datorn och klockan är snart halv åtta. Har varit vaken sedan sju-tiden och har ont i huvudet.
Kan inte gå och lägga mig, trots att jag vill...dels för att jag börjar piggna till och dels för att jag har en del att göra idag:
- Fixa mediekunskapshemtentan.
- Jobba med cd-omslaget till grafisk kommunikation (du har väl inte missat min loggbok - som inte är uppdaterad...?)
- Kolla igenom Candide-recensionen till svenska b.
- Posta julklapp till mitt brorsbarn Vilmer X samt papper till kommunens vikariepool inom barnomsorg.
- Fixa julklapp till R8-forumets "Secret Santa".
- Fixa så att jag kan använda Thunderbird igen och kolla min telia-mail.
- Laga mat åt Jeppe som kommer hem från jobbet för att sedan gå på möte.
- Städa råttburen.
- Svara på de sista kommentarerna här, som jag råkat glömma bort... (edit: 3 kommentarer kvar!)
- Se om jag kan få ordning på en ny layout till bloggen, så att jag inte sitter efter jul och fortfarande har en vintrig en.

Jag har alltså rätt fullspäckat schema. Yay me! >_<



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Ellen [Alatariiel] skrev:

Svar: Ah okej tack så mycket ^^, Nej då det är inte så svårt det är ju ganska lätt men däremot är det bra om man kan programmen jag har ju inte kunnat Illustrator innan jag köpte ritplattan så det har gått lite segt i början men nu går det bättre och bättre ^^.



Mvh Ellen! :D

2008-12-08 @ 12:43:55
URL: http://alatariiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: