Datornörden, det är jag det!


Jag är en geek. Allvarligt talat. Har man två storebröder som sysslar med datorer så har man ju lärt sig både det ena och det fjärde. :)
Fick min första dator när jag var åtta år gammal, kan ni tänka er en liten tjej med egen dator? Alla min tjejkompisar och även killkompisarna var avundsjuka!

Anyhooo, jag brukade köra Windows XP på datorn fram tills i augusti i år, när jag kände att jag inte orkade med det längre. Bytte till Ubuntu (Linux) som är gratis (!) och allt går som smort....förutom en sak. Jag kan inte köra Photoshop, Illustrator och InDesign (utan att köra en emulator - wine, som får dem att seeega!).

Började fundera på ifall jag skulle installera XP igen och köra bägge operativsystemen men fick rådet att testa VirtualBox, där man skapar en virtuell hårddisk som man sedan installerar XP på.
Då ska Photoshop CS3 funka! :D

Så det ni ser på bilden är jag som installerar XP. ;)



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Viktoriae skrev:

Och jag tycker jag pillar med mycket med datorer, fast det där med linux har jag aldrig förstått på mig på;)



Sv: tack för länken=) Vad händer ikväll? :) Kram!

2008-10-23 @ 19:55:33
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Anonym skrev:

Svar: Ja det var verkligen jättesnällt av henne! :D

2008-10-23 @ 20:25:50
Ela skrev:

Nej jag tänkte på det där inlägget om Guns'n'roses, att de skjutit upp sin platta och så ^^



Åh tack :D <3

De kommer nog till våren tror jag, då är nog allt nytt material klart :)

2008-10-23 @ 21:06:01
URL: http://micaelabergne.blogg.se/
Nathalie skrev:

och jag kommer gärna på eran halloween fest! :D

Vad skojsigt!

2008-10-23 @ 22:08:45
URL: http://infatuation.webblogg.se/
Stylissimo - Fifi skrev:

Sv: Hmmm... färgkombinationer och massa lekande :)

2008-10-23 @ 22:42:24
URL: http://stylissimo.blogg.se/
Viktoriae skrev:

Sv Alltså ibland undrar jag var det är för fel på folk som verkigen itne kan flytta sig lite åt sidan, har gått in i folk för att de vägrar flytta sig lite. Det är en tvåvägs kommunikation det handlar om, man behöver inte ens prata utan bara flytta sig lite.. schajse (;



Varför har din pojkvän varit i stockholm?=) Kraam!

2008-10-24 @ 10:14:43
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: