"hon satte på radion och ut kom en häftig grej"

"...det kom musik, musik!" (Dag Vag - Musik)

Jag har tänkt börja skriva om lite musik här på bloggen. (paus för applåder från alla musikälskare)

Jag är en punkare som lyssnar på så otroligt mycket musik så det är inte sant. Åh nej, tänker ni nu då. Ska hon bara skriva om punk, men jag lyssnar ju på r'n'b....
R'n'B tänker jag inte skriva om, men jag kan trösta er andra med att jag är allätare när det gäller musik. Allt utom dansband och R'n'B strömmar ur mina högtalare. Mest rock, hårdrock, metal, grunge och punkens alla toner.

När det gäller musikdelen på bloggen kanske jag (om ni absolut vill) lägger ut både musik jag gjort samt texter jag skrivit. Jag vill bli rockstjärna. ;)

Men det första inlägget som har med musik och göra ska handla om ett tips. Ett tips på en bra låt som ni måste höra.
Jag har gått och kärat ned mig i hennes musik och hennes röst. Hon har en mörk och dyster röst och sjunger en hel del mörka låtar. Tänk lite PJ Harvey fast ändå inte.
Lyssna och njut!

Fiona Apple - Used to Love Him



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


666AERIME skrev:

applåder

jag röstar för hårdrocken, som den 80-talsrockare jag är:D

2008-10-23 @ 19:22:40
URL: http://aerime.blogg.se/
Anonym skrev:

Tyvärr. Hittar inga kopplingar till PJ Harvey (inte ens en blek kopia) PJ Harvey är unik.

2008-11-08 @ 00:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: