Captain Karrow's back!

Så! Här är jag igen! :)
Did you miss me?

Vi kom hem från Skåne i måndags och tåget skulle avgå från Lund C 13.57. När klockan var ca 13.35 dök vi upp på perrongen och väntade. Strax efter att vi anlänt ändrades avgångstiden till typ 14.42. Kul...
Sedan blev det 15.00. Och 15.05. 15.10. 15.13. Klockan 15.17 kom tåget.
Alla tåg var försenade dels pga banarbete och dels pga något med ett spår mellan Hässleholm-Mellby (kommer inte ihåg exakt nu).
Det var tjatigt iaf.

På tisdagen blev det till att koppla in Telias modem och det gick faktiskt smärtfritt! Jag trodde att jag skulle behöva ringa och skälla på dom för att internet inte skulle fungera, men det fungerade! :D
Så nu har vi internet igen. Underbart!

Här sitter jag och har ont i huvudet pga vädret (det regnar!) och ska göra klart multimediauppgiften - en flashpresentation av sig själv. Får se hur det går, kanske publicerar den, vem vet? ;)

Och jag funderar på att börja med en budosport. Men vet inte vilken. Katanas är något som fascinerar mig och vill gärna syssla med någon självförsvaraktig sport.
Har några alternativ:
- Iaido (som har riktiga katanas, men man slåss mot en osynlig motståndare - sitt dåliga jag).
- Kendo (har bokken - träkatanas, men man slåss mot någon annan)
- Aikido ("självförsvar" + katanas och så, men jag vill inte kastas eller kasta någon..)
- Bujinkan budo taijutsu (massa olika typer av redskap, bl a katanas och bokken och så + slåss, men verkar rörigt)
Lutar åt Kendo eller Iaido, men jag vet inte vilken jag ska välja... :/



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Lilly skrev:

Tack så mycket. Jag hade 100 innan men en försvann visst. xD



Lägger till dig inne på bdb. :)

2009-07-23 @ 12:22:06
URL: http://sojealous.blogg.se/
Micaela skrev:

Hej Karrow!

Kul att du är tillbaka igen, drygt att internet försvann... =/

Var det kul i Skåne då? :)

Kraam

2009-07-23 @ 12:43:03
URL: http://micaelabergne.blogg.se/
Micaela skrev:

SV: Ohja, det var grymt kul! Var inte bara förband åt honom och hans band, vi träffade dem även kvällen innan och umgicks, trevligt :)

Jo, Noice spelade ju senare på kvällen med 18-årsgräns så jag & Carro kom inte in, det gjorde däremot de andra 2 i bandet... Så vi var väl näästan förband åt dem också, fast Johan kanske var mest förband i såna fall eftersom att de spelade sist ;)



Åh vad kul, hörde att ni kände varandra som små förresten! Grymt häftigt, världen är så otroligt liten ibland :) Hoppas du gillar demon!



Usch, jag verkligen hatar när sånt där händer... Man får aldrig reda på något i tid, det bara hänger sig och man kommer aaaldrig fram på kundtjänst!

Skönt att det löst sig nu iaf :)

Härligt att höra! :)

Kraam

2009-07-23 @ 13:20:46
URL: http://micaelabergne.blogg.se/
Lilly skrev:

Har faktiskt slutat bry mig om bevakare nu. Det är bättre att folk läser ens blogg och att man får kommentarer.

2009-07-23 @ 13:49:59
URL: http://sojealous.blogg.se/
Sanna skrev:

tackar tackar! (^^,)

ha en fin dag!

2009-07-23 @ 16:29:30
URL: http://saos.blogg.se/
Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus skrev:

Sv: Heej och tack så mycket för nomineringen!! TACK!



Ja - jag har saknat dig och speciellt dina kommentarer! Det låter himla avancerat med flashpresentation?! Lycka till med det ;) kram!

2009-07-23 @ 17:43:20
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus skrev:

Meeeer uppdateringar! Haha!

2009-07-26 @ 11:23:44
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: