Rockring?

(inplastade - och ej miljövänliga?? "rockringar" och slangkopplingar)
Tjo!

Ett sent uppdaterat inlägg men så blev det.
Det [blaow-serh] för att försöka imitera HippHipp! och gänget. Det blåser riktigt mycket och idag har det åskat och regnat lite till och från vilket har resulterat i en seg Karrow.

Men trots detta, sysselsatte jag mig med att lura iväg mina stackars föräldrar på en åktur för att leta efter slangkopplingar.
Vad ska du ha detta till? - tänker du kanske då. Jo serru! Jag ska göra egna rockringar! Har ju redan tre st men men. :)

Det kostar ca $60 att beställa en professionell från USA (inkl. tull och frakt men exkl. om man vill specialbeställa den) så många gör sina egna om man hittar rätt material. Har i ca en månads tid letat efter rätt slang/rör-material och köpte det äntligen igår (dock bara i 10m ifall det skulle vara fel ändå, men men). Sedan var det dags med kopplingar för att hålla ihop de bägge ändarna och där har jag letat i två veckor till! Här har vi ju bara metallkopplingar men det ska vara plast/pvc...och idag lyckades jag hitta det också. Efter att ha kört först till Kungälv och 3 butiker där och sedan till Hornbach i Hisingsbacka där de hade det.
Yay! :D

Sedan var det bara att sätta sig och börja pyssla. Men...tejpen. Jag ska ju dekorera den också. Körde förbi Biltema och undrar varför vi inte kom på att titta in där då efter tejp (de har det fick jag reda på när jag kom hem). Får ta det sedan.

Jag lurade sambon att hjälpa mig mäta och så och när jag sedan inte orkade såga längre, fick han ta över. Eller, han tog över självmant av någon anledning, som om jag inte skulle ha klarat av det ändå. ;)

Så nu har jag en icke-ihopsatt rockring med blåa streck och text på som väntar på att bli ihopsatt och dekorerad à la Karrow. Det här kommer inte att gå bra...



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Linda skrev:

Tack så hemskt mkt :P

2009-08-02 @ 20:55:25
URL: http://matchukgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: