I'm Captain Karrow, savvy?


NAMN: Karolina.
ÅLDER: 20 år.
LÄNGD: 164cm.
HÅRFÄRG: Cendré, men för det mesta har jag håret färgat i någon skrikigt onaturlig färg à la blått/grönt/rött. ;)
ÖGONFÄRG: Blå.
BOR: Utanför Göteborg.
CIVILSTATUS: Lyckligt sambo med Jesper. :)
MUSIKSMAK: Jag är allätare, men föredrar punk, hårdrock, grunge och annan hård, dyster och aggressiv musik. :)
INTRESSEN: Musik (lyssna på, spela och skapa), tv-spel, fotografera, illustrera osv.
GILLAR: Att bara kunna njuta av dagen.
GILLAR INTE: Människor som tror att de är bättre än andra.

VARFÖR BÖRJADE DU BLOGGA?
Först började det som en kul grej, för alla verkade ha en blogg. Sedan kände jag att jag ville kunna skriva och bidra med något som kom från mitt hjärta, något som jag visste vad jag talade om, av egen erfarenhet.
Och med tanke på all migrän jag har och har haft, visste jag direkt vad jag skulle skriva om då.

FÖRLÄNGDA STUDIER?
All migrän jag hade under min gymnasietid, fick min frånvaro att skjuta i höjden. Men jag fick chansen att tenta av kurserna och ta igen betyg då jag hade en giltigt skäl till min frånvaro.
Därför skriver jag även om det här ibland.

ILLUSTRATIONER?
Ja...jag är en media-elev. Hade först ljudmedier som inriktning och tänkte bli ljudtekniker, när jag "sadlade om" och valde grafisk kommunikation. Därav alla mina illustrationer. Jag vill bara visa upp mina verk, när jag känner att jag är stolt över dem. :)



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Therése skrev:

Trevlig design du skaffat :)

2009-04-20 @ 21:03:55
URL: http://terezita.blogg.se/
Nilla skrev:

Haha, tack :D

Din kommentar gjorde mig glad ^___^

2009-06-28 @ 17:38:39
URL: http://notofuckingkay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: