MIGRÄN: Att våga stå på sig


Det här inlägget handlar egentligen om migrän, men själva budskapet kan användas även i andras sammanhang.

Våga stå på dig när folk börjar ifrågasätta din värk.
Ingen kan tala om för dig hur pass ont du har, vilka symptom du har/får samt vilka mediciner/metoder som hjälper för just dig utom en person - du själv.

Jag talar av egen erfarenhet även här och vet själv hur jobbigt det är att få höra saker som t.ex:
  1. "Men hur svårt kan det vara att hitta rätt medicin?" - Fem år och ca sju mediciner senare har jag fortfarande inte hittat rätt.
  2. "Men jag har ju inte sådana symptom?" - Nej, alla har vi inte samma symptom men det betyder inte att jag inte har ont.
  3. "Herregud, så ont kan du väl inte ha varje dag?" - Jo, vissa människor har faktiskt väldigt ont i huvudet varje dag.
Det som kanske börjar som en vänlig gest kan utvecklas till tjat.
Men stå på dig. Vi är alla olika och alla reagerar olika när det gäller migrän.



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


BJERNHAGEN skrev:

ååh, vi får väl hoppas ;D haha!

2009-04-10 @ 16:32:49
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Wysteriia skrev:

Jag är otroligt tacksam över att jag inte lider av migrän. jag tycker vanlig huvudvärk är jobbigt så det räcker o blir över :P haha :D

2009-04-10 @ 18:03:30
URL: http://Wysteriiasblogg.se
mamsen skrev:

Du har helt rätt! Sådana här kommentarer är enbart elakheter! Det tyder på stor avsaknad av både empati & mognad! Och sådant folk kan man verkligen vara utan!!!

2009-04-11 @ 19:49:30
Sopheia skrev:

"Herregud, så ont kan du väl inte ha varje dag?". Känner så väl igen det!

2009-04-15 @ 15:00:51
URL: http://sopheia.se
lina skrev:

du har så rätt! jag har visserligen inte migrän så ofta längre, kanske en gång i månaden eller mindre. men jag får lätt spänningshuvudvärk, och det är hemskt nog. som tur är så ifrågasätter inte människor min huvudvärk så ofta, men om de gör det, så blir jag lätt ledsen eller arg.



bra skrivet!

2009-04-19 @ 10:59:15
URL: http://discosadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: