....

Ja, vad ska man skriva?

Jag tappade lite lusten att skriva här efter att jag försökt installera XP på datorn igen.
Det sket sig ganska ordentligt genom att först inte vilja hitta drivrutinerna till ljudkortet, grafikkortet samt nätverkskorten. Sedan när jag skulle installera om XP igen så ville den inte installera för en fil var skadad. Efter många om och men lyckades jag göra en ominstallation men tror ni att allt är frid och fröjd? No way, José!
Drivrutinerna hittas fortfarande inte och jag fick ladda ned dem manuellt. Dock vill datorn inte ansluta till det trådlösa nätverket så jag får köra via kabel för att få internet att funka.

Igår hade jag riktigt ont i huvudet. Inte migrän, men huvudvärk.

Idag var jag och Jeppe på Allum i Partille för att köpa julklappar. Det var kaotiskt att hitta parkering. Det var fullt på ena parkeringen och på den andra stod det 64 platser kvar (vilket inte stämde!). Vi lyckades hitta en parkering efter 10min omkringkörande och när vi väl skulle ta den (den blev ledig genom att en bil backade ut från den), tog en bil som var en bit framför oss (och den utbackande bilen) den genom att backa in på platsen, mitt framför ögonen på oss. Snopet, javisst! Tack för den, vi stod och blinkade och väntade på att köra in och du som inte ens var där tar den! Fan, vad arg jag blir på sådant!
Det blev till att leta lite till. Och vi lyckades hitta en sedan som INTE någon annan tog. :P
Sedan sprang vi runt i folkmassorna och bytte min skjorta jag fick av Jeppes föräldrar i födelsedagspresent till en storlek större samt köpte julklappar till diverse folk. Jag tänker inte skriva mer, för jag vet att mina föräldrar läser min blogg. :P

Nu sitter vi här, vid varsin dator och dricker Coca-Cola. Sedan blir det fajitas till middag. Mums! Och sedan blir det till att städa råttburen, vilket är sådär kul. De gillar det inte heller, dels måste de in i en katt-transportbur, sedan måste de dras ut ur den och in i en ren och ganska så icke-illaluktande bur och inse att deras bajs och kiss och oreda är borta! Katastrof! Gissa vad som händer de kommande 10-15min? Ja, precis. De härjar runt i buren och skapar oreda igen.
Veckan därpå är det sammma sak igen...det är härligt med små äckelpottiga latmaskar till råttmarodörer!



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Sussi skrev:

Att ominstallera/uppgradera datorn är ett slitsamt göromål, :)

2008-12-06 @ 16:59:14
URL: http://www.smyckadegipskvinnor.se
Karrow skrev:

Svar till Sussi:

Ja, visst är det? Speciellt när inget blir som man vill... :P

2008-12-06 @ 18:21:41
URL: http://captainkarrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: