Fy saaataaan! [the story of a conch-piercing]

31/10, en utmärkt dag att pierca sig, om än kall. Halloween är det rätta tillfället att göra "hemska" saker. :]

Jag började dagen med att vakna tidigt och vara übernervös. Hade inte varit det dagarna innan, men strax innan jag skulle gå och lägga mig började nervositeten komma smygande.

Mötte Naruskij i stan 13.44 och vi hade tid 14.15 samt 14.30. Hon skulle göra en tragus och jag en conch.
Blev ännu mera nervös och började tänka "vad har jag gett mig in på?" men försökte slå bort tankarna.

Vi klev in på TRIBE (som för övrigt är Göteborgs bästa piercingstudio!) och då slog det mig att jag strax skulle sitta med en nål genom den allra hårdaste delen av brosket i örat.

Jowan (som även gjorde min tragus) mötte upp oss och bad oss slå oss ned i väntrummet samt fylla i ett formulär.
Efter 5 min (eller kanske mer, jag tappade tidsuppfattningen):
Jowan: Jaha, conchen då, ja?
Jag: SKA DU TA MIG FÖRST...?
Jowan: Ja, tänkte det.
Jag: ...okej...

Vi pratade om allt möjligt, mest om PETA då jag hade med mig min PETA-väska. Och jag förklarade att jag var jättenervös och rädd för nålar.
- Men du som har så många hål i öronen vet ju vad det handlar om. Det här klarar du galant. Du har ju klarat av de andra piercingarna, så.

Jag lade mig ned på britsen och vände huvudet mot väggen. Han frågade om han skulle säga till innan han piercade och jag svarade ja.
- Ta ett djupt andetag och andas ut när jag har räknat till tre.

När han kom till tre stack det till. Ordentligt. Jag skulle ljuga om jag sa att det inte gjorde ont. Jag skrek "FY SAAATAAN!" rakt ut och Naruskij som satt utanför hörde det. Det krasade till rejält men sedan var det över, tills han skulle sätta i barbellen (staven). Då kändes det som grus i ett nytt uppskrapat sår.
Men sedan var det verkligen över. :)

Conchen gjorde inte så ont som min industrial, men den gjorde ont. Men den var värd det. :D



Naruskij och jag gick sedan bort till Barbarella och köpte lite smyckesdelar - jag köpte en kula med mörkt grön sten (tredje bilden) som jag skruvade på staven istället för den tråkiga stålkulan (första bilden).

(och jag vet att jag har olika smycken på alla bilderna, men skitsamma, jag skickade in bilder till BAF)

Jag är så nöjd så! Och conchen mår bra, efter två veckor tillsammans, hehe.



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Wysteriia skrev:

Massa brosk där ju så kan tänka mig att det lät ;D

2008-11-14 @ 22:41:19
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Line skrev:

Men Baja! Ska du skrämma vettet ur en stackars liten mig??!!... :O

2008-11-14 @ 23:11:43
JesMol (liten på jorden,men STOR i orden) skrev:

Halloj och tack för kommentaren!



Ja,jag hoppas burken kan vara bra,ska ju mest blogga och kasta in foton på den så=)



Men du..sicken schysst blogg du har! me like=)



Och..aj...men jäkligt snyggt!



Simma lugnt!



Kram

2008-11-15 @ 01:02:31
URL: http://www.metrobloggen.se/jesmol
Viktoriae skrev:

Åh herregud jag mår illa när jag läste det där :P Shit, smärtan??! Ah! Fy! Hade ALDRIG klarat av eller vågat det, strongt gumman!!!



Kramar

2008-11-15 @ 11:59:58
URL: http://viktoriae.blogg.se/
naruskij skrev:

min piercing är fortfarande öm :(

2008-11-15 @ 13:03:25
URL: http://infatuation.webblogg.se/
666AERIME - Hårdrocksbloggen skrev:

Det är grymt kul med piercingar!

Och snyggt blev det ju också. :D

2008-11-15 @ 16:59:47
URL: http://aerime.blogg.se/
Ida skrev:

Jättsnyggt med conch tycker jag! Funderade på att göra det idag, men det blev inte så. Så jag funderar på att gära det imorgon, men vet inte om jag vågar asså..

2009-01-10 @ 23:29:28
URL: http://minexistens.bloggspace.se/
Susanne - Mamma till Roky skrev:

Ja jävlar. Minns när jag skulle göra min med en 2mm kanyl och sedan sätta i ett 2.3mm smycke. Inte den smärtsammaste piercingen jag gjort, men inte långt ifrån. :P

2009-10-12 @ 16:05:12
URL: http://ultrapid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: