One, two - Freddy's coming for you...


Tänkte ta och tipsa om bra skräckfilmer som kan passa nu när höstmörkret och Halloween närmar sig.
Halloween är min favorithögtid. :)

(utan inbördes ordning)
1. Texas Chainsaw Massacre (1974) - En man vid namn Leatherface mördar personer med motorsåg.
2. The Ring/Ringu - Du dör sju dagar efter att du har sett ett speciellt videoband...
3. The Others - Nicole Kidman bor i ett hus med sina barn och det sker mystiska saker samt dyker upp mystiska personer.
4. The Shining - Jack Nicholson flyttar till ett hotell med sin familj för att skriva. Det har hänt hemska saker på hotellet.
5. Barnhemmet - En familj ska ta över ett gammal barnhem. Det har hänt hemska saker där.
6. The Amityville Horror - Ett hus som spökar.
7. The Grudge - Det bor någon icke-levande i ett hus där ett mord har skett...
8. The Omen (1976/remake: 2006) - Pojken Damian är väldigt speciell. Är född 6/6 kl.06.00...
9. Terror på Elm Street - Freddy Kreuger, mannen med knivhandsken sprider skräck i ens drömmar.
10. Poltergeist - Lilla flickan som fastnar i tv:n, kommer ni ihåg?
11. Saw-filmerna -
En mördare försätter folk i olika "spel" som de måste klara för att kunna överleva.
12. Det - Clownen Pennywise lurar i kloakerna...
13. Hide and Seek - En pappa och hans dotter bor i ett hus. Dottern skaffar en påhittad kompis som gör hemska saker.



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Ludmilla skrev:

Tack för ditt inlägg på min blogg.

Linnéas favoritfilm var Sjätte Sinnet. Jag tycker nog att the Shining är min läskigaste.

2008-09-30 @ 16:31:59
URL: http://ludmilla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: