Att göra idag

Morr'n, morr'n bloggen!

Idag har jag huvudvärk men det kanske inte är så konstigt med tanke på en bilresa fram och tillbaka från Borås igår, 8 timmar innan middag samt stress och en del folk på kalaset (=kackel?)

Men men. Jag ska göra som jag har gjort de senaste dagarna, en lista på vad som ska åstadkommas idag.
Skolrelaterat:
- Maila studievägledaren angående en studiekonferens (och då kunna lägga upp ett schema inför höstens studier).
- Maila Fotografisk Bild-läraren och boka en tid för planering av Fotografisk Bild A/B.
- Maila Svenska B-läraren angående den muntliga delen av nationella provet och fråga när jag kan göra det.
- Maila Naturkunskapsläraren och fråga när jag kan göra första provet (=halva kursen avklarad!)
Illustrationer:
- Göra en tydligare lista kölista över beställningsillustrationerna (har skrivit de lite i fel ordning, men de är numrerade i rätt).
- Göra färdigt Bjernhagens illustration (bara håret kvar!)
- Göra färdigt Emmas illustration (min första beställningsillustration!)
Blandat:
- Gå ut och gå. Ha gått minst 8000 steg i slutet av dagen.



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Angelica skrev:

sv:Tack så jätte mycket!

Jo,det va rätt frustrerande. Så jag ringer senare istället.



Oki,för jag skulle själv vilja lära mig photoshop och wordpress (tror det heter så),men då måste man köpa programmen.

Ska man ladda ner så är det lätt hänt att man bara får en massa skit program!

2009-04-20 @ 09:17:50
URL: http://angellicious.blogg.se/
Angelica skrev:

SV:Jo,jag blev lite sur :D



Men ipred lagen är lite båg med för internetleverantörerna sparar ej ipnummrena dels för att de tar en massa plats i deras system så det är svårt för pliserna att hitta nedladdare.

Men dem går väl oftast mest på fildelare. Vi fildelar inte :)



Då kanske man ska börja studera. Men tanken är att jag ska göra det i höst!

Studerar du?



Gimp? Det ska jag kika på..Tack!

2009-04-20 @ 09:41:27
URL: http://angellicious.blogg.se/
sandra skrev:

sv: ja det är ju tyvärr så.. inte ett dugg kul

2009-04-20 @ 09:43:55
URL: http://hotstuffbysandra.blogg.se/
Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae skrev:

En hel del att göra idag ser jag? Lycka till med allting! Jag hoppas huvudvärken lättar lite så du slipper den..!



Borås är för övrigt 3 mil ifrån där jag bodde tidigare ;)

Ha en bra måndag! Kramar

2009-04-20 @ 09:47:50
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Angelica skrev:

Ja,men jag är försiktig när jag laddar ner. har alltid varit det.

Stänger alltid ner torrentz när jag är klar!



Jag ska plugga till läkarsekreterare.

Usch,det där med migrän kan inte vara kul.

Tur tat jag inte alls har det.

Men min mamma har och det verkar vara hemskt.



Åh,vad snäll du är som hjälper mig med program <3

2009-04-20 @ 09:53:31
URL: http://angellicious.blogg.se/
Isabell skrev:

Svar: Hahaha då blir det lite sportnörd över dej ;D

Jag kan ju ha vatten i dom, vatten äger! :D

Bra gjort av dig att leva lite mer hälsosamt, sojamjölk gillar jag inte riktigt men att äta mindre godis och läsk och röra på sig mer kan jag gå med på. ;)



Jamen precis! :D

Jag utforskar min kreativa sida ;)



Jao, lilla Sverige har tyvärr inte särskilt mycket att säga till om :/ Men det borde vara en mänsklig rättighet att slippa dom förbaskade pekarna. Usch och fy!

2009-04-20 @ 10:08:16
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Martina skrev:

Ska ja va helt ärlig så vet ja inte... Vill jobba em människor men kan inte se mig torka bajs... Ja vill göra folk fina egentligen ta fram deras bästa sidor eftersom alla e vackra på sitt sätt.. fy fan va ja låter klyschig. Min pojkvän e vansinnig på mig för att ja vill tro att allt e bra o vackert o underbart.. haha. Du vill jobba me illustration o datorer o så eller?

2009-04-20 @ 10:16:55
URL: http://bimbofierad.blogg.se/
Karin skrev:

mmmm...tack...tårarna bara rinner.

2009-04-20 @ 22:38:01
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Karin skrev:

du är så go...förklaring finns i Anjas blogg. Mitt inlägg innan...

2009-04-20 @ 22:44:13
URL: http://lightelegance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: