Lille krullråtta

Ikaros fick passera regnbågsbron igår. Så nu har jag bara en råtta kvar - Yoda.

Och även om jag har tagit beslutet tre gånger nu (fyra gånger om man räknar att jag behövde lämna bort en råtta en gång), så blir det aldrig lätt. Man lär sig det aldrig och tur är väl det, det ska inte bli en vanesak som blir enkel, för då tycker jag att något har blivit fel.
Det skumma är bara det att jag har nu låtit tre råttor gå inom loppet av ett år (11 aug, 11 feb, 3 aug). Nästan med ett halvårsmellanrum mellan varje...

Men det var rätt beslut att ta. Han ramlade baklänges när han skulle börja klättra (men hann dock aldrig börja), tryckte sig mot mig och fnös och helt enkelt på något konstigt sätt sa: "mamma, jag mår inte bra. det är dags nu."
När vi kom till veterinären låg han snett på den sida han lutade åt, lät sig bli klappad, brydde sig inte om att undersöka någonting trots alla lukter, blundade så fort man kom när hans huvud (vilket veterinären misstänkte betydde att han hade ont i det) samt blundade mot ljuset på ena ögat och framförallt - hans ena öga var större än det andra.
Det var hans tur.
Men varför gjorde det så ont att låta honom gå? För att jag verkligen försökte få honom att bli bättre, även om jag innerst inne visste att han skulle få passera regnbågsbron vilken dag som helst. Min lille krullråtta.
Det gör fortfarande ont i mig men det känns skönt att veta att han inte lider mer och att han ändå blev ett år och nio månader.

2007.10.18 - 2009.08.03 <3



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Petra skrev:

tack så mycket :D !

2009-08-04 @ 11:30:42
URL: http://petrawartmark.blogg.se/
Micaela skrev:

Aw, hoppas han har det bra nu iallafall :)



SV: Nej, det är inte illa pinkat som sagt :) Nåt att skriva på CV:t!



Åh, kul att du gillar den :) Snart ska vi få spela in ytterligare några låtar, får se om det blir ett album så småningom också :)



Kram!

2009-08-04 @ 12:46:16
URL: http://micaelabergne.blogg.se/
Karolina skrev:

Tack så mycket :)

2009-08-04 @ 13:31:40
URL: http://karolinaphoto.blogg.se/
[lisa bjernhagen] skrev:

sv: Åh, nej men vad säger du! Vad glad jag blir :) jo jag förstår det, nu ser jag väl ut som vem som helst... haha, men hoppas jag inte. du är iaf för gullig!

2009-08-04 @ 14:19:34
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: