Mitt sätt

Jag satt och funderade lite. Jag är kanske inte bäst på det jag gör, men jag gör det faktiskt på mitt sätt. Det slog mig helt plöstligt och jag vet att Viktoria har skrivit om liknande saker inom ämnet samt att jag själv borde tänka så här rent automatiskt. Det gör jag inte, för jag har mina nedåt-dagar när jag känner mig jättedålig på det jag gör.
Men jag har faktiskt fått beröm för det jag har gjort, alltså måste jag vara bra, eller hur?

Konst ser ut på olika sätt. Mina illustrationer eller fotografier är inte de bästa, men det är konstnärens frihet.
Jag gör det på mitt sätt och så länge jag är nöjd med det, så är det bra.
De görs inte för att behaga någon annan än mig själv.

Det finns alltid någon som är duktigare än en själv och ja, det kan kännas surt. Jag är en sådan människa som vill vara så duktig som möjligt på det jag tycker är skoj men det går till en överdrift ibland. Man är så bra som man är och det finns alltid någon som gör det bättre. Men så länge man gör det man tycker är skoj och utvecklas så ska det inte ha någon betydelse.
Jag jämför mig med alla som illustrerar. Hur gör dom? Hur mycket lägger dom ned på att det ska bli bra? Varför är de bättre än mig?

Jag har kommit till insikt nu. Det kommer alltid att finns folk som är bättre än en själv, men jag är bra. Jag får beröm för mina saker, alltså gillar folk det jag gör.
Och jag gör det på mitt sätt. :)



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - God Jul skrev:

Det måste ha å göra med att det är mer ekonomiskt med dusch och mer miljövänligt antar jag!:)

Hehe tack:) ja han överraskade verkligen mig jag kände mig som en princessa!:)

jaa vi måste alla gå ihop en dag och träffas vore sååå roligt!:)

2009-12-09 @ 11:47:34
URL: http://alisagonzalez.se
lisa bjernhagen skrev:

sv: ja det är så jävla roligt :D haha eller hur!

2009-12-09 @ 12:08:53
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
VIKTORIAE - Bloggen om självkänsla skrev:

Galant skrivet!

2009-12-09 @ 12:57:04
URL: http://viktoriae.blogg.se/
jessi skrev:

det har du rätt i!

jag brukar också läsa viktorias blogg, tycker den är kanonbra!

2009-12-09 @ 13:14:49
URL: http://jessisplace.blogg.se/
Johanna [s h o n a l i] skrev:

Jo men precis! :) tack!

2009-12-09 @ 13:38:26
URL: http://shonali.blogg.se/
Sofia Kvarnström skrev:

Snygg blogg! :)

2009-12-09 @ 13:47:39
URL: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Isabell skrev:

Bra tänkt! :) Jag är också lite för "tävlingsinriktad" och glömmer ibland bort att jag ritar för att jag tycker det är kul... :/



Svar: Okej, låter bra det! :) Jag vet inte om jag kommer skaffa mig egen domän än på ett tag, men troligen någon gång i framtiden. Jag klarar mig med min blogg.se så länge ;)



Ja,jag vet inte jag :P Kanske.



Haha, ja det kan jag göra! Fast han är nog ett vårtsvin, om jag minns rätt ;D Släkt är de ju i alla fall ;)

2009-12-09 @ 15:11:47
URL: http://isabellicious.blogg.se/
I S A B E L L A skrev:

SVAR: Tack, julstämning gillar vi:)...



Ja, det ska jag göra! :D Kram

2009-12-09 @ 15:47:06
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
[♥] p u s s y d o l l skrev:

Sv; Man bara måste älska honom :D

2009-12-09 @ 22:01:58
URL: http://pussydoll.blogg.se/
mamsen skrev:

Helt rätt!!

Det finns inget "rätt" eller "fel" när det gäller konstens utövande. Alla har sin egen stil. Att illustrera innebär ju att beskriva en text i bild och oftast är det det enkla som kan vara tydligast.

Personligen gillar jag "tecknade" illustrationer bäst - är inte så förtjust i de som är exakt fotografiskt avtecknade. Då kan man ju lika gärna använda ett foto....

Du kan med rätta känna dig stolt över det du har skapat, stilen är din och den gör dig unik!

2009-12-10 @ 01:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: