Veterinärbesök!


Ikaros, min lille krulltottråtta på 1 år och 9 månader, har fått snedskalle. Han lutar med huvudet och lite då och då går han i cirklar. Men han tar sig runt i buren utan några problem och han har aptit...

Vi åker in till farbror djurdoktor idag och får höra vad de har att säga...jag håller tummarna för att det  "bara" är en öroninflammation som kan botas av antibiotika.
Jag hoppas verkligen inte att det är det värsta (hjärnblödning/-tumör) och att jag inte kommer försent så att antibiotikan inte hjälper.

Dagen blir lite avstannad, även om jag har märkt av snedskallen den här helgen.
Man vill ju inte att man ska få höra något man inte vill höra och en råtta, som så många ser som ett skadedjur, är för mig och övriga råttvänner en familjemedlem också. Precis som andra husdjur. Man vill ju inte mista en familjemedlem och det räcker att jag lät en råtta passera regnbågsbron augusti förra året och en annan exakt på dagen ett halvår senare.

Men jag ska inte gå händelserna i förväg, utan förbereda mig på det värsta och hoppas på det bästa. Och oavsett vilket, höra vad veterinären har att säga. Och det kan ju inte skada att försöka behandla honom med antibiotika ändå, eller hur? :)



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


Lina skrev:

naaw stackaren, :/ hoppas det inte är nåt allvarligt skulle vara tråkigt! :/

Hur är det med dej nu för tiden? :)



Kram!

2009-07-28 @ 07:42:13
URL: http://haraldzzon.blogg.se/
Lilly skrev:

Hoppas verkligen det fixar sig. :(

2009-07-31 @ 00:58:01
URL: http://boyssaygo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: