Jag är väl inte fördomsfull...eller?

Hittade den här listan hos Anna.
Vill dock förtydliga att detta inte är menat för någon att ta illa vid sig.

Veckans bloggämne är:
Vad har du för fördomar? Lista minst tre fördomar som du har och förklara gärna (om du vill) varför du tror att du har de fördomarna.


1) Det är synd om indiepoppare och de skär sig.
Alla gör inte det, men de som utmärker sig mest har märken på armarna för att "det är så synd om dom" och de lyssnar på BD som sjunger om trista saker.

2) Folk som förlovar sig när de är 14 år gamla gör det bara för att det är tufft.
Eller?

3) Det är inte alls synd om mobbare egentligen.
Vissa människor är faktiskt elaka och njuter av plåga andra. Alla behöver inte ha råkat ut för något som gör att de måste mobba för att få ut sina aggressioner, utan de är sådana människor.

4) Människor som tror att migrän bara är "lite huvudvärk" och att man t.ex. kan springa runt på idrottslektionen ändå saknar sympati.
Kanske inte saknar sympati, men förståelse för andra människors lidande. Migrän gör ont. ONT.



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen som handlar om självkänsla, tankar och tips! skrev:

Sv: God dagens, intressant läsning du hade bidragit till i min omvända frågestund =) Jag hade fått för mig att du gillade grönt men svart, se där. Den färgen gillar jag också =)



Jag har aldrig haft migrän och kan inte ens tänka mig hur ont det gör. Men att det gör riktigt ont har jag fått förklarat för mig :/

2009-11-05 @ 11:30:40
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Niklas C skrev:

Svar: Tack för din röst =)



Allt bra med dig?



Kram

2009-11-05 @ 13:53:38
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com
Linda skrev:

Jag har sett många bloggare göra sånna listor nu, det är skitkul verkligen att läsa.



Håller med dig om litegrann med.

nummer 2. Visst, man kan vara jätekär när man är 14, och klart det kanske håller hela livet! Men man ÄR inte mogen är förlova sig när man är 14, punkt och slut.



Fyran, håller med totalt. Migrän är ett helvete där man (jag) knappt tål ljus och ibland har så ont att man kräks. Man är INTE med på gympalektioner isf ;)

2009-11-05 @ 20:56:58
URL: http://lillyz.blogg.se/
mamsen skrev:

måste absolut kommentera pkt 2 & 4!

2/ NEJ, förlovning vid 14 års ålder är FÖR TIDIGT!!! Förlovning är faktiskt "förstadiet" till äktenskap (med eller utan ring :))

4/ jag vill påstå att JO, man saknar empati! Att ha migrän är såå djävulusiskt och att bara komma på tanken att TRO att man "kan springa runt lite..." är befängt. Springa när hela huvudet är på väg att sprängas?!?! Dessutom - även sk "lite huvudvärk" gör också att man inte alltid orkar fysiska aktiviteter!!

Usch & fy för människor som inte kan acceptera/respektera att vi alla upplever smärttillstånd på olika sätt!!

Så, nu har jag fått spy lite galla över "vi-som-tycker-litehuvudvärk-inte-är-nå't-att-gnälla-över". :)

2009-11-06 @ 11:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: