Hjärtekatten

Jag måste tipsa om Hjärtekatten.
Ett välgörenhetsprojekt för att samla in virkade amigurumi-katter till hjärtebarn på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, som "drivs" av två kvinnor i Göteborg.

Vad innebär det här?
Jo, du virkar en amigurumi-katt (mönster här) samt fäster ett hjärta med stygn på kattens kropp. En hjärtekatt helt enkelt. Katten skickas till kvinnorna bakom projektet som i sin tur delar ut katterna till hjärtebarnen.
En helt underbar sak att göra för någon annan, eller hur?

Jag har själv virkat två katter snart och har planerat för många fler. Jag har även fått med andra att göra detsamma. :)
Kan man inte virka, går det bra att bidra till en hjärtekatt, så har man ändå gjort en god gärning.

"Kanske den finaste virkningen du kan tänka dig".




FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!


EMMAS skrev:

fin blogg :D

2011-06-16 @ 22:16:59
URL: http://perssoneemma.blogg.se/
Tilla skrev:

Va fint ^^

2011-06-21 @ 23:42:06
URL: http://tillaandersson.blogg.se/
Madde skrev:

Vilken bra grej! Hade jag kunnat virka hade jag absolut deltagit :)

2012-04-03 @ 22:31:33
URL: http://cochise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: