Ja! Sommarlov...eller inte

Nu har jag sommarlov och har avverkat fyra terminer (av sju) på lärarprogrammet. Snart färdigutbildad förskollärare! :)

Ångesten gror bak i huvudet och i magen när jag inser att jag inte kommer att ha något planerat för sommaren. De sju-åtta sommarkurser jag sökt, har jag inte blivit antagen till. Sommarjobb? Nej, inget sådant heller.
Vad ska jag göra?

Jag är en mästare på att skapa saker att göra. Alltid har jag något som ska tas itu med och jag stressar upp mig när jag har för mycket att göra. När det i själva verket är jag själv som orsakar det.

Nu ska jag vara ledig. L-E-D-I-G. Leeeediiiig. Jag vet inte vad det ordet betyder. Men det är tydligen vad jag är nu.
Hur ska jag fördriva tiden tills september och höstterminen kickar igång igen?

Jag får leka webmaster/webdesigner åt mamma och hennes företag LillaGrodan Design. Jag får möjlighet att ta det lugnt, varva ned, slappna av....vara kreativ. Utan att få ångest över att jag har tusen skolarbeten att göra, men istället väljer att virka lite.

Jag ska vara kreativ. Det där ordet vet jag allt för väl vad det betyder.
Fy sjutton, vad härligt!

Hej, bloggen! Jag har saknat dig! Hej, Illustrator och Photoshop! Har ni saknat mig?



FAQ:
BLOGGDESIGNEN
- Jag gör mina bloggdesigner själv, dvs kodar samt illustrerar.
- Använder Adobe Photoshop CS4, Adobe Illustrator CS4 samt DDB och Bloggdesign.nu (ibland).
- Jag gör inga designer åt andra, men fråga gärna om det är något. :)

FOTOGRAFIER
- Jag använder Canon EOS 500D och Canon Powershot S5 IS. [länk här]
- Mina bilder redigeras i Adobe Photoshop CS4.

ILLUSTRATIONER
- Använder Adobe Illustrator CS4 samt Wacom ET-0405-U (ritbord) [Länk kommer].
- Jag gör inga illustrationer åt andra för tillfället, förutom åt de som redan står på kölistan. Dock är den avstannad pga skolarbete.

ÖVRIGT
- Personliga påhopp är inte acceptabla!
- Jag försöker svara på kommentarer så ofta jag hinner! :)
- Reklam/spam publiceras ej.
- Är det något, fråga på!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: