2009.10.12

Anteckningsblocks-dags!

Ja, eller något slags anteckningsblock i alla fall. Jag påbörjade nästa moment i GKO A för några dagar sedan och började skissa på hur mitt anteckningsblock skulle se ut.
Skulle det vara grönt? Skulle det ha notblad istället för linjerade blad? Skulle jag ha några "peppande" citat från låtttexter jag gillade på vissa sidor? Framförallt, skulle det vara jag?

Jag satte mig och började tänka och klura och knepa och knåpa, för jag vill ju ha ett bra resultat och ett resultat som jag är nöjd med.

Det var faktiskt rätt jobbigt, för hur ofta gör man anteckningsblock? Man köper oftast färdiga anteckningsblock som man kanske modifierar något (kanske ett klistermärke eller någon illustration här och där).

Men jag lyckades komma fram till en bra liten design som ska vara med på framsidan, insidan av framsidan samt baksidan och även insidan av baksidan. På insidorna ska designen vara spegelvänd gentemot framsidan för en snyggare effekt.


På dagens lektion har jag klurat vidare med sidornas uppbyggnad och layout och även försökt tänka ut vad som kan stå på framsidan. "Karrow?" "Karrows hyssblock"? "Karrows hittepå-bok"? "Karrows underbart braiga och magnefika men också busiga anteckningsblock som bara hon får skriva i men andra får också skriva i den om du är snäll"?
Inga problem uppstod egentligen, jag ska göra det i Illustrator istället för InDesign (som jag påbörjat arbetet i). Bara att flytta över, men inget problem som sagt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0